Проблеми та перспективи розвитку системи ефективних комунікативних соціально-психологічних навичок фахівців сфери інформаційних технологій

Автор: Сиротін Андрій Сергійович - докторант кафедри медичної психології та психокорекції ІСІіС МАУП

Система ефективних комунікативних навичок є однією із складових частин здоров’я, психологічного комфорту, успішної професійної діяльності та інших важливих сфер життєдіяльності фахівців сфери інформаційних технологій.

ІТ фахівець

Проведене нами емпіричне дослідження в двадцяти ІТ – компаніях, в якому прийняло участь 3118 фахівців, дозволило виявити як привабливі сторони, так і слабкі ланки, пов’язані з неефективною системою розвитку комунікативних соціально-психологічних навичок ІТ – фахівців.

Серед визначених привабливих сторін діяльності 47,1 % ІТ – фахівців називають велику частку творчості в роботі, 37,1 % – можливість безперервного розвитку, 28,6 % – спілкування з цікавими людьми, що на нашу думку, тісно пов’язано з системою розвитку комунікативних соціально-психологічних навичок.

Крім позитивних аспектів, було виокремлено 16 основних проблем в системі розвитку комунікативних соціально психологічних навичок ІТ – фахівців, що свідчить про необхідність застосування методів активного соціально-психологічного навчання у процесі їх професійної діяльності.

Саме тому, нами був розроблений тренінг розвитку ефективних комунікативних соціально-психологічних навичок ІТ – фахівців, оснований на системі правил, технологій та алгоритмів комунікації, спрямованих на формування навичок, необхідних для професійного та особистісного зростання ІТ – фахівців. Система представлена єдиною термінологією, що дозволяє на всьому тренувальному етапі слідкувати за динамікою змін та ефективністю комплексу заходів психокорекції.

Програма тренінгу складається з  трьох основних блоків і включає діагностику провідних проблем взаємодії та психологічних особливостей учасників і застосування технік, спрямованих на розроблення необхідного рівня комунікації для виконання професійних завдань та підвищення якості контакту з замовниками та колегами.

Розвинуті в процесі соціально-психологічного тренінгу навички дозволили ІТ – фахівцям покращити психологічно значущі аспекти їх діяльності: ведення переговорів, роботу в команді, спілкування з керівництвом та спілкування з людьми з меншою комп’ютерною грамотністю, що значно підвищило ефективність їх професійної діяльності.