Гіпноз у практиці циган, деструктивних культів та сект

Автор: Драник Тетяна Сергіївна - дійсний член МАН, слухач 11-А класу гімназії № 154, м. Київ
Педагогічний керівник Петренко Ольга Петрівна – вчитель біології гімназії № 154, м. Київ

Ганна, студентка: «Я йшла по центру міста. Був відмінний настрій: щойно з салону краси – нова зачіска, масаж, манікюр – я була задоволена собою. Йшла, усміхаючись, по вулиці, занурена у свої думки: думала про майбутній романтичний вечір… Як раптом несподівано почула зовсім поряд: “Тьотю, ти така красива, подай на хлібець…” Я розпливлася – і не змогла відмовити: чорноокий обірванець так зворушливо на мене дивився… Я дістала гаманець і помітила, що мене досить щільно оточують люди, всі вони щось швидко-швидко говорили, ніби гудучи. Тут я схаменулася: “Цигани!” Вмить спливли в пам’яті розповіді про циганський гіпноз, коли людину вводять в транс і оббирають до нитки. Я кинулася з кільця. Мені довелося буквально проштовхуватися між циганами, які, як мені здалося, все щільніше стискали ряди. І ось я зовні. “А сумка де? А сережки? А колечко? Чорт, і годинник… “Від досади сльози навернулися, я стиснула кулаки, обернулася – нікого. Шахрайки немов розчинилися в повітрі…»

Хто не знає про те, що циганки досконало володіють технікою гіпнозу? Є відомості, що передається прибуткова майстерність у спадок – і винятково по жіночій лінії. Ремесло знають не всі – лише обрані. Решта допомагають «облапошувати» жертву. У народі цей метод називають циганським гіпнозом, психологи іменують дійство Еріксонівським гіпнозом або Еріксоніанським. Назва на суть анітрохи не впливає. Головне, що дія відбувається без вашого відома і згоди.Найчастіше циганки діють у місцях максимального скупчення людей. Їм потрібне якомога більш широке коло клієнтів. Природно, більшість людей обходять строкатий натовп стороною, але рано чи пізно хтось та попадеться. Так, це буде тільки одна людина з сотні, але цього цілком достатньо. Цигани не тільки спритні фокусники, але й тонкі психологи. Вони вміють знаходити підхід до людей, знають, як заморочити їм голову. Адже варто лише поглянути на людину, на вираз їїобличчя, щоб визначити настрій. Ну, а далі справа техніки… Сумному потрібно нагадати нещастя, веселому – успіх. Це майже стовідсоткове влучення в ціль.

Жінкам старшого віку зазвичай пророкують смерть чоловіка або – найжорстокіше – пророкують порчу на дітей, їх хворобу або смерть. Чоловікам блефують про псування на гроші чи здоров’я. У психології описані випадки, коли можливо домогтися від людини бажаного, користуючись прийомом потрійної згоди. Коли людина тричі погоджується на якусь дрібницю, то за інерцією погодиться і на щось більше. Ось так діють і цигани. «Красуня, дай рубль дитинці», – якщо даєш, тут же треба друга прохання: «Ну, дай ще рубль, що тобі, жалко?» – Кидаєш ще монетку. І останній хід: «А он у тебе в гаманці десятка, зовсім рвана, навіщо вона тобі? А мої діти другий день голодні сидять». Не дай Бог, якщо і на цей прийом Ви потрапите. Все, клієнт дійшов до «потрібної кондиції» – далі головне: жертва залишається без грошей, коштовностей, іноді мобільників, фотоапаратів, інших цінних речей.

Ідеальний «клієнт» – молода дівчина, бажано «незадоволеного» вигляду. Вона недосвідчена, довірлива і, напевно, загрузла в проблемах. Не встигнувши перейти вулицю (використання чинника несподіванки), дівчина чує питання про поточний час. Власне, сама відповідь циганок мало хвилює, далі йде стандартна фраза: «Бачу, хороша ти людина, добра, а проблеми в тебе є!» (провокування на ствердну відповідь, без проблем люди не живуть)

1. Бачу, дорога, по колу ти ходиш, на місці топчешся, перешкода якесь заважає тобі. Давай поворожу, – пропонує циганка.

2. Точно, – думає дівчина, – є в мене складнощі в одній справі … Треба ж, як вона здогадалася?

А тепер критично оцініть «пророцтво»: хто з нас по колу не ходить, кому перешкоди не заважають?

3. Бачу, не все у тебе складається! (Захід на другий ствердну відповідь).

4. У сім’ї у тебе проблеми … (потрібнатретястверднавідповідь).

5. Дивись, волосся червоніє, порча на тобі, сильне псування! (перемикання уваги). Під час всього спектаклю натовп одноплемінниць щільно оточує центральну групу і безперервно гуде, створюючи шумовий фон (відсікання сторонніх впливів).

Циганки завжди впевнені в собі. Будь-яка з представниць цієї національності володіє впевненим, чіпким поглядом. Вона буквально пронизує очима. Те ж саме і з голосом: вони говорять скоромовкою, «забовтують» слухача, тиснуть потоком інформації, яку людина не встигає сприйняти і зрозуміти. Циганки завантажують відразу всі канали сприйняття, тобто створюють таку обстановку навколо Вас, що блокують своєю присутністю і зір, і слух, і нюх, і дотик. Для посилення ефекту навіювання ворожка нахиляється дуже близько, загороджуючи небо, бере за руку, гладить по плечу.

У нас циганки здатні вмовити на вулиці жінку, незалежно від віку, і відняти всі гроші та золото. Причому, найдивніше, що більшу частину роботи шахрайок жертва робить сама. Хитра співрозмовниця лише володіє початковими навичками «заговорювати зуби». Але набагато більшою мірою на користь циганки діє її таємничий, майже чаклунський, імідж, який вміло створений і підтримується серед звичайних людей. Тільки-но чорноока ворожка вступає в розмову, багато хто тут же застигає стовпом і сам собі вселяє, що вона просто зобов’язана задурити йомуголову!

    Звичайно, є у циган і деякі більш складні прийоми. Застосовуються фокуси з голкою, чаклують по руках жертви, і курячим яйцем, з якого прямо на ваших очах ворожки витягають хробачка. Всі ці нехитрі маніпуляції циганки підносять довірливим громадянам як ознаку псування. І громадяни, очманілі від несподіваного відкриття своєї «зіпсованості», негайно починають абсолютно добровільно позбуватися грошей, золота та інших цінностей, на користь спритних ілюзіоністок.

Для того, щоб запобігти цим явищам, по можливості, уникайте спілкування зі згаданим контингентом, завершуйте контакт при першій же можливості. Намагайтеся не зустрічатися поглядом з претенденткою на ваші гроші та цінності. І ще раз – як можна швидше відійдіть. Врахуйте, що правоохоронні органи в такому випадку навряд чи допоможуть: міліція з циганами зазвичай не зв’язується.

Методика 25 кадру- методика впливу на свідомість і підсвідомість людини за допомогою вставки прихованої реклами чи іншої інформації у вигляді додаткових кадрів.Використання 25 кадру в багатьох країнах заборонено.Наскільки реально може подіяти на свідомість людини 25 кадр?Як відомо, для того щоб людське око при проекції кінофільму або телепередачі не помічалопереходу від одного кадру до іншого, за секунду повинні мінятися 24 кадра. Так званий «25-й кадр» неможливо вловити оком, але психологи давно знають, що він має дуже потужним сугестивнимвпливом і тому його використання заборонено. Ідея 25-го кадру з’явилася ще в 1957 році завдяки американському психологові Джеймсу Вайкері і була проста, як все геніальне. Стандартна швидкість руху кіноплівки у проекторі — 24 кадру в секунду. Вклеїмо двадцять п’ятий — глядач і не помітить, а от інформація, яку несе «невидимий» кадр, міцно застряє в людській підсвідомості. 
Після сеансів Вайкері глядачі виходилиз кінозалуіраптом починали відчувати незрозумілу симпатію до попкорну і кока -коли, саме ці продукти перш за все вирішили прорекламувати новим способом. Рекламні фірми дуже зраділи з нового джерела доходу, але влада сприйняла таке «зомбування» глядача порушенням прав людини і методику 25-го кадру заборонили. 
Втім ЦРУ і КДБ не пройшли повз цієї методики, в ті роки ( сорок років тому) за деякими даними спецслужби проводили експерименти які дали певний результат — інформація, що пред’являється в субсенсорномурежимі сприйняття 25 кадру, засвоюється людиною з ефективністю, що в тисячі разів перевищує норму. Це пов’язано з тим, що у людей 97% психічної діяльності протікає на рівні підсвідомості і тільки 3% на усвідомлюваному рівні «. 
Можливо ефект 25 кадруі викликав у свідомості людини певні думки,але справа тому субсенсорна, щоне усвідомлювана людиною інформація, дійсно засвоюється мозком. Однак уся проблема в тому, що вона так і залишається неусвідомлюваною. Людина не може по своїй волі витягувати з пам’яті те, що потрапило туди не через їїсвідомість. Дістатися до цих неозорих комор  нашої пам’яті можна, або впливаючи на певні ділянки мозку електродами (що було випадково встановлено під час нейрохірургічних операцій), або в критичних ситуаціях (наприклад, перед стратою в свідомості людини миготить все його життя). У нормальних же умовах несвідоме так і залишається несвідомим. У 2008 році голландські вчені провелиексперимент. Метою було змусити «піддослідних», коли їх мучитиме спрага, купити холодний чай «Lipton Ice Tea». Вони зібрали 61 добровольця і половині з них роздали дуже солоні льодяники і попросили підрахувати скільки разів у спалахуючих Bs (бакалаврський рівень) буква b буде маленька. Перед тим, як показати букву s на 23 мілісекундиз’являвся надпис «Ice Lipton». Після того, кожного з них перепитали, який напій вони б обрали, якби їм захотілось пити: Spa Rood чи Lipton Ice. Після експерименту 80% спраглих пішли в магазин і вибрали Lipton Ice. Тобто 25 кадр подіяв, але тільки якщо людина справді потребує той чи інший продукт.Втім, у багатьох країнах,в тому числі і в Україні,заборонено застосування реклами, що якимось чином могла б діяти на підсвідомість.

Багатосект немає чіткого уявлення про вчення Церкви. Вони займаються критиканством Церкви і її вчення. Через це улюдей виникає почуття недовіри до Церкви. Вони постійно наголошують на слабких сторонах Церкви і підкреслюють свою «досконалість”.Сектанти дуже легко вступають у контакт, спілкуються, створюють враження доброзичливих людей, які хвилюються за вас, але насправді у них спрацьовує установка, що вони – у кращій ситуації, ніж ті, хто поза сектою. «Ми є спасенні, нас Господь Бог спасає, а інших – ні, але ми йдемо до них, щоб їх врятувати”. Це плекає в людині відчуття вищості, навіть стосовно своїх родичів, що у свою чергу має на меті знищити найменші прив’язаності до рідні. Невідомо чи ті наклепи і та ненависть до Церкви, які вони сіють, є справжнім спасінням для тих, кого «рятують”. Зрештою, було б більше користі, якби ці люди спрямували свої зусилля на те, щоб дослідити справжню історію своєї секти. Дивно, що ці речі часто не цікавлять людей, які йдуть до секти.Під впливом доктрин, яка дає відповіді на усі запитання, вдається легко порвати зі своїм минулим, з рідними. Наприклад у секті Крішни цього досягають за допомогою усвідомлення про перевтілення – те, що було в минулому, належить до іншого перевтілення, а тепер ти є кимось іншим. Свідки Єгови підтверджують це словами зі Святого Письма: «Істинно кажу вам: Нема такого, що кинувши свій дім, або братів, або сестер, або матір чи батька, або дітей, або поля, — ради мене та ради Євангелії, — не дістав би сторицею тепер, у цьому часі” (Мр.10,29-30).

Ти мусиш покинути світ не лише матеріально, але і духовно, тобто не можеш мати прив’язання, мусиш все викинути з свого серця. Твоєю сім’єю стає організація, твоїм батьком є духовний провідник, чи гуру, а братами і сестрами – усі ті, що належать до організаці У підсвідомості створюється своєрідний код, що усе вже не є важливим, а тільки розповсюдження літератури, служіння у секті, і чим більше це робитиметься, тим більше можливості бути спасенним.Сектанти є дуже сумлінні на своїх робочих місцях, але це лише з метою показати, що вони є правдиві, аби привернути увагу до себе, щоб ними зацікавились інші. І коли це станеться, то відразу починають поширювати свої доктрини, переконання, адже вони тепер мають незаперечним аргументом свою віддану працю.Справжня трагедія відбувається, коли до секти йде хтось із батьків. Часто за собою вони ведуть своїх дітей. Діти йдучи за батьками за звичай не розуміють куди їх ведуть. А якщо хтось із сім’ї не хоче вступати в секту? Що тоді? Є загроза, що така сім’я може розпастися.Найчастіше до секти потрапляє молодь. Тому, що людина у такому віці шукає змісту життя, надійну духовну опору, хоче привернути до себе увагу інших, шукає нових інших ідей. Якщо у сім’ї немає розуміння, то молода людина шукає його на вулиці, серед товаришів, у секті, де завгодно. Давши питання молодому члену секти, можна почути у відповідь: «Тут добре: є любов, тебе розуміють, а у церкві – треба стояти, молитися, не розуміючи нічого, нема з ким поспілкуватися, а тут усі знайомі, тут гарно, якщо мені треба, то я маю допомогу. А чи священик запитає, що мені потрібно, чи я маю що їсти? Ні..”.Така відповідь заставляє подумати пастирів над майбутнім числом вірних у церкві.

Звісно, що на даний час деякі парохи мало займаються проблемами молоді. Кожна парафія повинна організовувати різні літургійні групи, де молода людина змогла б отримати знання про вчення Церкви, про Святе Письмо, про секти, аби вони могли брати активну участь у житті Церкви, жити Святими Тайнами, Літургією.Велика кількість сект свідчить про те, що катехізація потрібна не лише молоді але і дорослим. Священик повинен підготувати лідерів, які б допомагали йому в роботі в таких групах.

Хоча зараз ми вже маємо багато молодіжно-християнських організацій, в багатьох містах України, які працюють при парафіях, їздять на Серепти… Завдяки співпраці парохів і молоді така парафія духовно розцвітає і відновлюється. В ній панує єдність, любов і взаємодопомога, тому кукіль єресей, розколів і сектантства там немає шансу прорости.

Звернімо увагу на відео фрагмент проповіді пастора Сандея Аделаджі. Головними чинниками впливу на підсвідомість в його промові є: ритмічність та монотонність прочитання тексту, повторювання речень, довгі паузи, особистий контакт, узагальнення всього, плавність рухів, жодного підвищення тону, роз’яснення речей. Завдання, як заманити до секти якомога більше людей, пастор вирішує на відмінно. До рук місії потрапляють майже всі зірки української естради, поки зірки співають – скрині наповнюються грошовими пожертвами.

Одним з перших разом з Сандей Аделаджи почав співати Віктор Павлік. Тільки через десять років Віктор Павлік готовий розповісти хто насправді співав для пастора: Катерина Бужинська, Петро Чорний, мати Ірини Білик. Віктор Павлік і досі не може повірити в те, що пастор його зомбував. Відомі люди використовуються лише для реклами, аби показати, що ніхто нікого не змушує та нікого не зомбує. Українські зірки привели до секти тисячі фанатиків, а вже згодом у перших рядах можна було зустріти відомих українських політиків. Ідучи в цю «церква», люди шукали розради та підтримки. А замість цього, завдяки пасторам «Посольства Божого», залишились без грошей, майна, житла. Хтось втратив сто тисяч доларів, хтось — тридцять. І таких людей багато. Все відбувалося за одним сценарієм — пастори наказували, адепти підписували кредитний договір з банками, а пастори забирали гроші. А коли прийшов час кредит погашати — допомогти у цьому відмовлялися. Говорили: така воля Божа. Пастори розкошували — дорогі автомобілі, квартири в центрі міста. У них вдома парафіяни прибирали, няньчили їхніх дітей. I все це безкоштовно. Більш того, люди вважали за честь служити лідерам секти. Тих же, хто скаржився, вимагав повернути гроші, виконати свої зобов’язання і повернути кредити банку, від «церкви» відлучали, морально принижували.

А справжнім шоком для людей, які не схиляли голову перед шахраями, стало те, що пастори після всього скоєного, вочевидь, злякавшись можливих неприємностей … знайшли собі партійний «дах». Процитую фрагменти з постанови про порушення кримінальної справи, яку слідчий виніс 15 січня 2012 року: «У період з 2004 р по 2008 р пастори християнської релігійної громади «Посольство Боже», переслідуючи корисливі мотиви і маючи умисел шляхом обману та зловживання довірою заволодіти чужим майном, використовуючи свою абсолютну владу, маніпулюючи свідомістю, створювали у прихожан вказаної вище релігійної громади враження, що вони є фахівцями у сфері фінансів і мають професійні навички і позитивний досвід щодо примноження коштів. А також, використовуючи скрутне матеріальне становище та інші важкі ситуативні обставини в житті, психологічно впливали на свідомість віруючих релігійної організації «Посольство Боже» і змушували їх у такий спосіб укладати кредитні договори (договори позики) з різними фінансовими установами».

     Сьогодні міліція порушила за всіма цими епізодам кримінальну справу. Уже вдруге. Можна констатувати, що равоохоронні органи займають у цій справі досить дивну позицію. Спочатку всі епізоди щодо постраждалих, яких майже десяток, розслідували в рамках однієї кримінальної справи. Потім їх розбили і передали в різні райвідділи. Там почали виносити постанови про відмову в порушенні кримінальних справ, мовляв, все добре, шахраї нікого не обманювали. Тільки після того, як люди почали протестувати, справу знову порушили.

   Ось чому ми вирішили перевірити контингент учнів на предмет сприйнят-ливості до навіювання тобто на властивість сугестивності або гіпнабельності. Для цього було використано  відповідне опитування.

Тест на сугестивність.

1. Ви часто потребуєте підбадьорення або втіхи друзів?

2. Вам важко комусь відмовляти?

3. Ви часто прислухаєтеся до реклами?

4. Ви легко змінюєте свою думку?

5. У вас часто бувають несподівані підйоми і спади настрою?

6. Ви відчуваєте дискомфорт (зніяковілість), залишаючись або розмовляючи з малознайомим чоловіком тет-а-тет?

7. Ви не любите дивитися співрозмовнику в очі?

8. Ви потребуєте керівництва або наявності поряд авторитетної особи?

9. Вам не зовсім подобається ваше місце в суспільстві?

10. Чи вважаєте Ви, що є певний відсоток людей, яких абсолютно не можна загіпнотизувати?

11. Ви швидко змінюєте свою точку зору, якщо вона не стосується дуже важливого для вас питання?

12. Ви боїтеся циган?

13. Ви самі робите значущі для вас покупки?

14. При масовому перегляді або обговоренні фільму Ваша думка в кінцевому підсумку завжди збігається з загальноприйнятою?

15. Ви вважаєте, що місто — досить небезпечне місце, і краще зайвий раз по ньому не гуляти?

Результати оцінюються так:

Менше 6 балів. Вам нема чого побоюватися: ввести в гіпноз на вулиці вас може тільки майстер.

6-10 балів. Вам є над чим подумати. Постарайтеся бути більш самостійним і не вважайте суспільство єдиним подавцем благ.

Більше 10 балів. У тесті на гіпнабельність у вас позитивний результат. Вам дійсно слід бути дуже обережним.

Опитуванню були піддані 46 слухачів 10 та 11 класів гімназії № 154 м. Київ. Нижче наведена таблиця відповідей (Див. Табл. 1.).

Таблиця 1.
Результати оцінювання слухачів гімназії № 154 м. Києва на предмет гіпнабельності (навіюваності, сугестивності).

№ питання Досліджувані
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Клас* 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Стать** 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
1 -1 1 1 1 -1 -1 -1 1 1 1 1 1 -1 -1 1 1 1 1
2 -1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 1 -1 -1 -1 1 -1 -1 -1 -1
3 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
4 -1 -1 -1 -1 1 -1 -1 -1 -1 -1 1 -1 1 -1 -1 1 -1 -1
5 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 1 -1 -1 1 1 1 1 1 -1 -1
6 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 1 1 -1 -1
7 1 1 1 -1 1 1 1 1 -1 1 -1 1 1 1 -1 1 1 1
8 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
10 -1 1 1 1 1 -1 1 1 1 -1 1 1 -1 -1 -1 -1 1 -1
11 1 1 -1 -1 1 -1 -1 -1 -1 -1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
12 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 1 -1 1 1 -1 -1
13 1 -1 1 1 -1 1 1 1 1 1 1 1 -1 1 -1 -1 1 -1
14 -1 1 1 -1 -1 -1 -1 1 1 1 1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
15 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
Сума -5 -1 -3 -7 -5 -9 -7 -1 -3 -3 -1 -1 -5 -5 -5 -1 -5 -9
Кільк.«1» 5 7 6 4 5 3 4 7 6 6 7 7 5 5 5 7 5 3
Категорія 1 2 2 1 1 1 1 2 2 2 2 2 1 1 1 2 1 1

 

Таблиця 1.
Результати оцінювання слухачів гімназії № 154 м. Києва на предмет гіпнабельності (навіюваності, сугестивності) (Продовження 1).

№ питання Досліджувані
19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Клас* 1 1 1 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Стать** -1 -1 -1 -1 -1 -1 1 1 1 1 1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
1 1 1 1 1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 1 -1 1 1 1 1
2 1 -1 1 -1 1 -1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
3 -1 -1 -1 -1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
4 -1 -1 1 1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 1 1 1 -1 1 1
5 1 1 1 1 1 1 1 1 -1 -1 -1 -1 1 1 1 1 1 1
6 1 1 1 -1 1 -1 -1 1 -1 -1 -1 -1 1 1 1 1 1 1
7 -1 1 -1 1 1 1 -1 1 -1 -1 -1 -1 1 -1 1 1 1 -1
8 -1 -1 1 1 -1 -1 -1 -1 -1 1 -1 1 1 -1 1 1 -1 -1
9 1 1 1 1 1 1 -1 1 -1 -1 -1 -1 1 -1 -1 1 1 1
10 1 1 -1 -1 1 1 1 1 -1 -1 -1 1 1 1 -1 1 1 1
11 1 1 1 1 1 -1 -1 -1 1 -1 -1 -1 1 1 1 -1 1 1
12 -1 1 1 1 1 1 -1 1 -1 1 -1 1 -1 -1 1 1 1 1
13 1 1 -1 1 1 1 1 1 1 -1 1 1 -1 -1 -1 -1 1 -1
14 1 -1 1 1 1 -1 -1 -1 1 -1 1 1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
15 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1
Сума 3 3 5 5 11 -3 -7 -1 -9 -11 -11 -5 3 -5 1 1 5 1
Кільк.«1» 9 9 10 10 13 6 4 7 3 2 2 5 9 5 8 8 10 8
Категорія 2 2 2 2 3 2 1 2 1 1 1 1 2 1 2 2 2 2
№ питання Досліджувані  Коефіцієнт кореляції Пірсона
37 38 39 40 41 42 43 44 45 46   До суми До статі До класу До
кільк 1
Клас* 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 -0,030 -0,192 1,000 -0,030
Стать** -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -0,468 1,000 -0,192 -0,468
1 1 1 1 1 -1 1 1 1 -1 1 0,601 -0,386 -0,123 0,601
2 -1 -1 -1 1 -1 -1 1 1 1 -1 0,344 -0,112 -0,027 0,344
3 -1 -1 -1 1 -1 1 -1 -1 -1 -1 0,366 -0,202 0,100 0,366
4 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 1 0,433 -0,280 -0,021 0,433
5 -1 1 -1 1 -1 1 1 -1 1 1 0,564 -0,546 0,096 0,564
6 1 1 -1 1 -1 -1 1 1 1 1 0,623 -0,581 0,389 0,623
7 1 -1 -1 -1 -1 1 1 1 1 -1 0,302 -0,124 -0,302 0,302
8 1 -1 -1 -1 -1 -1 1 1 -1 -1 0,301 -0,112 0,279 0,301
9 1 1 -1 1 1 1 1 -1 -1 -1 0,358 -0,099 -0,586 0,358
10 1 1 1 1 1 -1 1 1 1 1 0,256 -0,044 0,202 0,256
11 -1 1 -1 1 1 1 1 1 -1 1 0,533 -0,282 0,216 0,533
12 1 1 1 -1 -1 1 1 -1 -1 1 0,395 -0,430 0,258 0,395
13 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 1 1 -1 -0,031 0,430 -0,346 -0,031
14 -1 -1 -1 -1 -1 1 -1 -1 -1 -1 0,209 0,332 -0,295 0,209
15 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 Усі -1 Усі -1 Усі -1 Усі -1
Сума -1 -1 -9 1 -9 1 5 1 -3 -1 1,000 -0,468 -0,030 1,000
Кільк.«1» 7 7 3 8 3 8 10 8 6 7 1,000 -0,468 -0,030 1,000
Категорія 2 2 1 2 1 2 2 2 2 2 0,861 -0,318 0,011 0,861

Нотаток: */ 10 клас = 1; 11 клас = 2;  **/  Хлопці = 1; Дівчата = -1.

Нижче наводимо критичні значення Коефіцієнту кореляції для кількості пар 46 та для імовірності помилки  0,05;  0,02 та 0,01 відповідно: 0,301586; 0,355775; 0,359056. Числа, зафарбовані червоним кольором демонструють достатньо тісний зв’язок між параметрами по вертикалі та по горизонталі, імовірність помилки якого не більше за р = 0,05. Зеленим кольором позначені коефіцієнти кореляції, імовірність помилки висновків за якими лежить у межах  р між 0,05 і 0,1, що відповідає стійкій тенденції, якій не вистачає лише числа спостережень.

Як видно з даних таблиці 1., не спостерігалось жодної позитивної відповіді у всьому масиві даних на питання № 15. Мало діагностичними виявились також питання №№ 10, 13 та 14.

Використання категорії (1, 2, 3) при співставленнях було пов’язано з втратою діагностичної цінності методу тестування сугестивності. Отже набільш чутливим до факторіальних ознак виявились сума усіх балів відповідей та (однаково) сума відповідей «Так» на відповідні питання.

Знаходження слухача у 10 чи 11 класі зовсім не позначилося на відповідях і на рівні сугестивності. Це загальний висновок. Але відповіді на питання №№ 6 і 8 показали більшу сугестивність у слухачів 11 класу, у той час як відповіді на питання №№ 7, 9, 13 і частково 14 продемострували меншу захищеність від гіпнозу слухачів 10 класу.

Реакція дівчат на більшість питань (№№ 1, 4, 5, 6, 11, 12, 13, 14 показала закономірно більшу їх сугестивність. Це позначилось також і на сумарному показнику ( r= -0,468;  p< 0,001) . Отже з цього спостереження випливає висновок, що в цілому дівчата мають більш високу сугестивність за таку у хлопців.

Виходячи з результатів спостережень, можна зробити висновок, що саме дівчата 10 та 11 класів потребують психологічної допомоги (гіпноз, психокорекція, інші заходи) задля підвищення їх опірності несанкціонованому впливу на їх психіку.